بازدید پاشینیان از روند تعیین مرز‌ها با جمهوری آذربایجان-راهبرد معاصر
نتانیاهو: ایران بزرگ‌ترین حمله موشکی تاریخ را علیه ما انجام داد ورود فرمانده سنتکام به تل آویو رئیس جمهور آرژانتین متهم به سرقت ادبی شد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۰۳۶ نفر رسید جزئیات جدیدی از سرنوشت صفی الدین | پهپاد‌های اسرائیلی مانع امدادگران عراقچی در دمشق: ایران تحت هر شرایطی در کنار جریان مقاومت باقی خواهد ماند بشار اسد در دیدار وزیر امور خارجه: سفر عراقچی همزمان با خطبه نصر نشان قدرت ایران است حیدر العبادی: احتمال تجاوز اسرائیل به عراق وجود دارد شهادت یک فرمانده حماس در لبنان سفیر ایران چرا دکمه پیجر حزب الله را زد؟ | روایت امانی از وضعیت چشم و دستش جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، صنعاء و الحدیده را بمباران کردند رویترز مدعی موافقت بن سلمان برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی شد عراقچی در بیروت: ایران از لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد منبع نزدیک به حزب‌الله: پیکر شهید سیدحسن نصرالله موقتاً در مکانی نامعلوم دفن می‌شود محموله‌ای که عباس عراقچی با خود به لبنان برد + جزئیات

بازدید پاشینیان از روند تعیین مرز‌ها با جمهوری آذربایجان

نخست‌وزیر ارمنستان طی بازدید از یک روستا واقع در مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان از وضعیت این مناطق در پی تکمیل روند تعیین مرز‌ها با آذربایجان مطلع شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۲۴۸۶۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان از روستای کرانتس در مرز آذربایجان-ارمنستان بازدید کرد.

خبرگزاری آرمن‌پرس گزارش داد: پاشینیان کار‌های انجام‌شده پس از تکمیل روند تعیین مرز‌ها با آذربایجان را بررسی کرد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که یک منطقه کوهستانی با اکثریت جمعیت ارمنی واقع میان این ۲ کشور بود اختلاف و درگیری داشتند. این درگیری که برای چند دهه ادامه یافت، در پاییز ۲۰۲۰ دوباره شعله‌ور شد و این بدترین تشدید تنش از دهه ۱۹۹۰ را رقم زد.

خصومت‌ها در نهایت با آتش‌بسی با میانجیگری روسیه و استقرار نیرو‌های حافظ صلح روسیه در این منطقه پایان یافت.

در سال ۲۰۲۲، ایروان و باکو با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث در مورد یک پیمان صلح در آینده را آغاز کردند.

در ماه مه ۲۰۲۳، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان به مساحت ۸۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع است که شامل قره‌باغ هم می‌شود.

علی‌اف هم گفت که اگر ارمنستان موضع خود را تغییر ندهد، باکو و ایروان می‌توانند در آینده نزدیک یک معاهده صلح امضا کنند.

طبق توافق طرفین، برخی روستا‌های مرزی در روند تعیین مرز‌ها به جمهوری آذربایجان واگذار شده است که با اعتراض شهروندان ارمنستانی مواجه شد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده